Vaikiški dviračiai - kaip išsirinkti? Septyni patarimai renkantis vaikišką dviratį.

Autorius: Tavo vaikams prekės vaikams internetu 

Kaip išsirinkti dviratuką? Jų siūloma tiek daug! Kokie turi būti kriterijai renkantis dviratuką? Koks turi būti rėmas, kokie stabdžiai? Ar reikia pavarų? Su daugybe tokių klausimų susiduria tėveliai ieškantys dviratuko vaikams?

Vaikiškas dviratukas nėra sumažinta suaugusiojo dviračio kopija, jis turi atitikti vaiko anatomijos reikalavimus. Pastaraisiais metais dviračių dizainui didelę įtaką darė kalnų dviračių konstrukcijos ypatumai - sportiniai ratai, trumpi rėmai, pažemintos sėdynės ir pan. Ši mada diktuoja kriterijus ir renkantis vaikiškus dviračius. Deja, šios dizaino mados ne visada atitinka vaiko anatomiją ir kūno proporcija. Sumažintas suaugusiojo dviračio modelis ne visada patogus vaikui.

Vaikai, lyginant su suaugusiaisiais turi siauresnį regėjimo lauką, todėl atsiranda papildomos rizikos. Todėl vaikas ant dviračio turi sėdėti kuo statesnėje padėtyje. Tik patogi ir kuo vertikalesnė vaiko sėdėjimo padėtis leis vaikui pilnai matyti aplinką ir užtikrins saugų važiavimą dviratuku.

Todėl patartina rinktis tuos gamintojus, kurie specializuojasi ties vaikiškais dviratukais, nes daugumos dviračių geometrija pritaikyta suaugusiems.

 1.Vaikiški dviračiai - dydis

 Suaugusiems ir didesniems vaikams rekomenduojamas sėdynės aukštis turi būti 4-5 centimetrai aukščiau tarpukojo, kai stovima ant grindų. Kalnų dviračiams šis skirtumas gali būti iki 10 cm. Vaikui, ypač pradedančiam važiuoti, šis aukštis yra gerokai žemesnis. Renkantis dviratukus vaikams, svarbu kad vaikas tvirtai stovėtų ant pilnos pėdos ir tarpukojis siektų sėdynės aukštį ? taip vaikas jausis saugus ir jo padėtis ant dviratuko bus ergonomiška. Sėdynę aukščiau kelti galima tik kai vaikas išmoksta gerai važiuoti. Puky rekomenduoja rinktis tokius ratų skersmenis pagal vaiko ūgį (skirtingiems gamintojams šios rekomendacijos šiek tiek skirsis).

Savo puslapyje siūlome galimybę patogiai filtruoti vaikiškus dviračius pagal vaiko ūgį:

Svarbu suprasti, kad vieni žmonės turi ilgesnes kojas, kiti trumpesnes,  todėl pagrindinis kriterijus renkantis dviratuko dydį yra sėdynės padėtis, kai ji yra nuleista. Renkantis dviratuką vaikams reikia, kad sėdėdamas ant sėdynės vaikas galėtų abejomis kojomis pilna pėda remtis žemę.

2. Rėmas, rėmo konstrukcija

Pastaraisiais metais dviračių dizainui didelę įtaką darė kalnų dviračių konstrukcijos ypatumai, tokie kaip sportiniai ratai, trumpi rėmai, pažemintos sėdynės ir pan. Ši mada diktuoja kriterijus ir renkantis vaikiškus dviračius. Deja, šios dizaino mados ne visada atitinka vaiko anatomiją ir kūno proporcija. Sumažintas suaugusiojo dviračio modelio variantas ne visada patogus vaikui.

Vaikų kūno svorio centras, kitaip suaugusiųjų, yra viršutinėje kūno dalyje. Todėl dviratuko  geometrija turi būti parinkta taip, kad būtų užtikrintas stabilumas važiuojant dviračiu. Renkantis vaikui tinkamą rėmą, svarbu įvertinti šiuos parametrus:

-                      Pedalo ašies pozicija

-                      Optimalus atstumas tarp vairo ir sėdynės

Vaikai, lyginant su suaugusiaisiais turi siauresnį regėjimo lauką, todėl atsiranda papildomos rizikos. Todėl vaikas ant dviračio turi sėdėti kuo statesnėje padėtyje. Tik patogi ir kuo vertikalesnė vaiko sėdėjimo padėtis leis vaikui pilnai matyti aplinką ir užtikrins saugų važiavimą dviratuku.

Vaikai lyginant su suaugusiaisiais turi santykinai mažiau raumenų, todėl reiktų neperkrauti  vaikų su per dideliais dviračiais.

Daugelio gamintojų, pvz., vokiečių PUKY, vaikiški dviračiai, kurių ratai didesni 20" (vaikams virš 120 cm ūgio), turi dar ir trečią stabdymo sistemą - V formos stabdžius ant galinio rato.

Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad vaikas pasinaudotų vienu ar keliais stabdymo būdais, ir esant reikalui galėtų greitai ir saugiai stabdyti.

Rėmo medžiaga labiausiai nulemia ir dviratuko svorį. Lengvas vaikiškas dviratis yra su aliuminio rėmu ir sveria apie 20-30 proc. mažiau nei vaikiškas dviratis su plieno rėmu.

3. Stabdžiai
Geriau, kai vaikas gali naudotis keliomis stabdymo galimybėmis ir taip tobulinti savo įgūdžius. Puky vaikiški dviratukai turi 2 nepriklausomas stabdymo sistemas - rankinius stabdžius ant priekinio rato ir stabdymą pedalais.

Tačiau vaikiškų dviratukų priekiniai stabdžiai specialiai gaminami silpnesni, palyginus su suaugusiųjų dviračiais - vaikas priekiniais stabdžiais gali pristabdyti dviratį, tačiau stabdymas nebus staigus. Taip daroma dėlto, kad vaikas staigiai stabdymas priekiniais stabdžiais neapsiverstų. Ant vaikiškų dviračių priekiniai stabdžiai atlieka daugiau apmokomąjį vaidmenį - vaikas gali mokintis stabdyti keliais būdais.

Daugelis gamintojų, pvz vokiečių PUKY dviračiams, kurių ratai didesni 20" (vaikams virš 120 cm ūgio), sumontuoja dar ir trečią stabdymo sistemą - V formos stabdžius ant galinio rato.

Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad vaikas pasinaudotų vienu ar keliais stabdymo būdais, ir esant reikalui galėtų greitai ir saugiai stabdyti.

4. Dviratuko pavaros

Vyresni nei 5 metų vaikai yra stipresni ir jų kūno judesiai yra labiau koordinuoti. Tyrimais nustatyta, kad tokie vaikai jau gali valdyti 3 pavaras "lėta-vidutinė-greita". Dviratukas su daugiau pavarų Jums gali pasirodyti patrauklesnis, tačiau Jūsų vaikui tai sukels tik papildomą sumaištį ir gali netgi kuriam laikui jį atgrasyti nuo naudojimosi pavaromis. Vyresni nei 7 metų vaikai jau gali naudotis ir 7 pavarų svirtis.

5. Gamintojas, kokybės kontrolė

Atkreipkite dėmesį kas yra gamintojas, nes rimtesnės firmos saugo savo reputaciją ir siūlo atsargines dalis bei servisą. Dviračio patikimumas stipriai padidėja, jei jo kokybę kontroliuoja nepriklausomos agentūros, pvz. TUV Thueringen, GLS. Nuspirkę patikimos firmos dviratį, jį lengviau galėsite parduoti, kai vaikas išaugs


6. Apsauginiai ratukai

Patariama apsauginius ratukus naudoti kuo trumpiau arba jeigu įmanoma - iš viso jų nenaudoti. Kai vaikas pripranta važiuoti su apsauginiais ratukais, atsiranda tokios problemos:

- netaisyklinga sėdėsena ant dviratuko - vaikas važiuoja pakrypęs pagal ratukų padėtį

- psichologinė baimė važiuoti be ratukų.

Tam kad išvengti tokių problemų patariama pradėti mokintis važiuoti ant balansinių dviratukų - paspirtukų be pedalų. Iš pradžių vaikas 1-2 savaites "pavaikščios" apžergęs dviratuką, tačiau vėliau pamatysite, kaip jis smagiai ir greitai skrenda ant dviratuko pasispirdamas kojytėmis. Puky siūlo įvairius balansinių paspirtukų dviratukų modelius vaikams nuo 2 metų, kai kurie modeliai turi rankinius stabdžius.


7. Vaikiško dviračio kaina

Puky dviratukai pas mus kainuoja 170 -200 EUR. Kinijoje gamintą dviratuką galima nuspirkti ir dvigubai pigiau. Vaikas auga greitai, todėl po kelių metų jam reikės jau kito modelio, todėl patariame atsižvelgti į perpardavimo vertę,  nes žinomų firmų dviratukus galėsite parduoti už 30-40 procentų pradinės vertės. Geras būdas pasitikrinti yra tiesiog pasižiūrėti skelbimų puslapius. Taigi, nors pradinės kainos skirtumas ir didelis, tačiau reali dviratuko naudojimo kaina ne taip jau ir skiriasi. O kiek kainuoja jo nervai ir vaiko komfortas turi apsispręsti pats pirkėjas.

Taigi, tiek apie vaikiško dviratuko pasirinkimą. Gero kelio!

Plačiau: Kokie yra Jūsų vaikui geriausi balansiniai dviratukai

Plačiau: vaikiški dviratukai su pedalais